Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Att kyla

Av Rebecca - 24 februari 2013 09:37

Snart är det en v sen op och imorrn är det en v sen vi fick reda på varför hon var halt! Tiden går fort när man har roligt... (Jättekul).

Vi har nyss varit ute pp långpromenad (5 min...) och just nu ligger världens bästa Anton och kyler armbågen! Jag har jobbat sen i fredags och jobbar även till 18 idag... Så min underbara familj har hjälpt mig med Flång i helgen. Utan dem skulle det aldrig gå att få ihop det med jobb, skola och sjuk hund.

Det går rätt bra för oss, förutom att hon inte gärna böjer armbågen så mycket som behövs när vi tränar rörligheten. Men det blir sakta men säkert bättre. Efter 10-12 dagar ska hon få börja med rehab, så det är snart!!

Nu är det dags för att hoppa in i duschen och dra mig mot jobbet. Hade mycket hellre stannat hemma med mina älsklingar...

Översta bilden är från när vi kylde armbågen nyss och den nedre från igår kväll när hon tyckte att matte inte skulle äta mer lördagsgodis! Så söt!

 
 
Sofia, Doris och Lycka

Sofia, Doris och Lycka

24 februari 2013 11:27

Det kan vara så att det är svårare med rörelseträningen om hon är mycket svullen! Det blir bättre ska du se!
Hon ser i alla fall ut att tycka kylningen är mysig, gullFling!

http://www.sofiashundar.se

Rebecca

24 februari 2013 12:05

Jag hoppas på det! Sen tror jag hon äntligen börjar gilla kylningen, hon nästan somnade när Anton kylde tidigare :). Söthund!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards