Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Just keep swimming!

Av Rebecca - 26 september 2011 21:06

Strax efter lunch bar det av till SoSu BK för lite hundträning. Det var första gången jag var där med Flinga, och hon tyckte det var sååå spännande! Det första vi möter när vi är på väg ner mot planerna är några som tränar någon form av skyddsarbete (jag är helt okunnig inom de där grenarna så jag kan inte skilja på vad   ). Flinga tyckte det var superkonstigt att hunden skällde så "aggressivt" mot den där gubben i de konstiga kläderna och tittade väldigt ingående på ekipaget.


När vi väl lyckats tråckla oss ner till planen la jag stor vikt på kontakten och att hon, trots alla intressanta lukter, ska hålla kontakt med mig. Vi tränade linförighet, en lättare variant än den vi gör på hemmaplan, men det gick mycket bra. Vi nöjde oss med bra kontakt i positionen och sedan i 2-3 steg framåt. Det gick super iaf! Så duktig.


1:ans apportering hann vi med också, vilket gick bra   . Hon tar den på håll, har helt okej grepp, och släpper den på loss. Bra det!


Lite inkallning blev det. Gick också helt okej, här började hon bli lite trött, så farten var inte den bästa men fin kontakt och bra ingångar.


Hon är så duktig! Att över huvud taget kunna prestera såhär bra som hon gjorde idag, när hon är på ett helt nytt ställe tycker jag är fantastiskt bra gjort vid hennes ringa ålder (för er som inte vet är hon 5,5 månad). Det är så skönt att hon sköter sig så bra också, hon springer inte omkring och skäller och far en massa, utan har bra med fokus på sin matte och nöjer sig med att kolla lite försynd på alla runtomkring.


En liten Flingflonga i sin bur (som förövrigt ska säljas..om nån vill köpa   )!


Nu på kvällskvisten blev det en rätt lång promenad med Hella och Mandie. Som alltid mysigt att träffa tjejerna, även om både Flinga och Mandie verkade lite besvikna över att det inte var något tokbus på G. De gjorde några tappra försök (rätt många..) men till slut höll de sig i skinnet och travade på bredvid varandra. Duktiga tjejer!


Imorgon är det träning ute i Södertälje, och en ny laddning Nordic ska in i frysen. Tack Antons mamma Åsa för att du hämtar maten imorgon (Kisen äter också Nordic nu) .


Och vet ni... jag måste visa den här bilden. Såå söt! Flinga lägger tassen på Kisens boll och hon är typ 1/5 av hans storlek. Gullisar!  

 

Hihi! Vilka sötnötar va?! Alla tre! Och för er som inte vet är människan på bilden min pojkvän sedan måånga år, Anton!

 
 
Betty med Lexi

Betty med Lexi

26 september 2011 22:04

Kul att se lite bilder på underverket : ) Hon ser otroligt lovande ut!!!!

Hälsningar // Betty

http://www.magicasra.se

Rebecca

27 september 2011 09:04

Hihi, tack! Vad gullig du är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards