Rebecca och Elli- Livet med stor hund i litet format

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Liten update bara.

Av Rebecca - 20 augusti 2011 16:25

Inget jättekul på fronten faktiskt. Igår gjorde vi inget särskilt, två skogspromenader som inte innehöll några revolutionerande grejer. Bara det vanliga, ni vet, duktiga FlingFlongan som kommer till 100% på inkallning och har finfin kontakt med sin matte. Vi tränade iof lite med apportbocken igår och det går bra.


Idag var mamma, jag, pappa och hundarna ute och gick en lite längre promenad i skogen. Tempot var revolutionerande..långsamt. Ungefär 95-årig tant på isgata inne i stan utan broddar eller käpp. Flinga var superpigg och gasade runt som en dåre i blåbärsriset och på stigarna. Grävde som en tok och gjorde jämfotahopp på lämpliga ställen. Hon fick upp spår efter något vilt och blev väldigt intresserad av det såklart och gick iväg 10 m rätt in i skogen, väldigt fokuserad på det hon hade i näsan, jag visslade på henne och hon vände mitt i ett språng. Så duktig!


Nu har vi varit ute och gått en sväng ner till fotbollsplanen där vi tränade fotgående. Gick jättebra! SÅ duktig. Inkallningen är suverän även här och hon vänder på en femöring så fort jag säger hennes namn eller visslar.


Jag längtar tills hon har vuxit klart så jag kan få köpa ett fint halsband till henne! Ett halvstryp från Minx design skulle vara något. Dessa är snygga, men då ser hon ju så farlig ut (mördarhund ju,  )  och det vill man väl tona ner lite. Hon får väl något rosa med blommor på!


Lilla tjejen, här 9 v gammal.


  Och här 4 månader och 11 dagar. Det går fort!

 
 
Sofia  & tjejerna

Sofia & tjejerna

20 augusti 2011 23:37

Hej!

Jag kan verkligen rekomendera MINX! Så fina och sköna halsband, Lycka och Doris har två stycken var, och fler lär det bli :)
Hon är alldeles ljuvlig lilla Flingan! Kan tänka mig att hon är en rolig hund med, såsom sin "halvsyster" Lycka. Hade ju Fabian hemma här en vecka, och jag ville inte lämna tillbaka honom ;)
Fortsatt trevlig helg!

http://www.sofiashundar.se

Rebecca

21 augusti 2011 07:55

Hej! Minx blir det, söta som få! Hon är riktigt rolig, helt fantastisk tjej faktiskt. Vill alltid jobba och göra sitt bästa. Det skulle vara superkul att träffa dig och Lycka någon gång! Hon verkar underbar din tjej..

 
Alexandra

Alexandra

26 augusti 2011 21:57

Hej! Så roligt oh kika in här, har ju flingas halvbroder Debijante's Aero :)

Flinga är riktigt fin! Ska bli kul oh se henne utvecklas! All lycka till, kram :)

http://alexandrajansson.n.nu

Rebecca

26 augusti 2011 22:02

Vad kul!! tack snälla :). Dessa öron är inte nådiga heller ;). Helt gaalna. KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 19 februari 2014 08:49


Hej hallå allesammans! Eller de få stackare som fortfarande hittar hit emellanåt ;).    Nåväl, igår var det såklart agilitytisdag, och vilken tisdag sedan! Helt otroligt bra gick det med båda! Körde både Elli och Ester (mammas hund ni vet).    ...

Av Rebecca - 5 februari 2014 20:00


På tisdagar kör jag och Elli agility uppe i hallen i Arninge, och igår gick det så fruktansvärt bra!!    Jag har haft ganska stora problem med att lära mig läsa min lilla hund. Hon är utan problem den svåraste lilla tösabit jag någonsin haft att ...

Av Rebecca - 4 februari 2014 17:14


Hej igen!    Jag ser att det är folk inne och läser, blir lite förvånad. Vilka är ni?    För oss rullar livet på även utan Fling. Vi saknar henne varje dag däremot, fortfarande, trots att det är snart ett år sedan. Även om saknaden är stor så...

Av Rebecca - 25 juli 2013 13:00


Hej på er...   Jag ser att ni fortsatt läsa, trots att jag inte uppdaterat här på väldigt länge. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkat, inte efter den här vårens katastrofslut. Men någonstans känner jag ändå att jag är skyldig er...

Av Rebecca - 25 april 2013 17:12


Idag har Plång och jag varit och simmat igen.. det är vår torsdagsgrej vi har för oss. Traska måndag eller tisdag och simma torsdagar, så har vi det. Nästa vecka blir det däremot simning två gånger, då Frida som sköter traskningen är på kennelläger. ...

Presentation


Hundar, hästar, matlagning, sötsaker, fotografering och träning!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards